کد مطلب:359457 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:359

حفظ آثار، حفظ اصالت ها است
اصولا در حفظ آثار، خصوصاً آثار پیامبر گرامی صلی اللّه علیه و آله مانند مدفن وی و قبر همسران و فرزندان و صحابه و یاران او، و خانه هایی كه در آنجا زندگی كرده و مساجدی كه در آنها نماز گزارده، فایده عظیمی است كه طی مقدمه ای به آن اشاره می كنیم.

امروز پس از گذشت بیست قرن از میلا د مسیح، وجود مسیح علیه السلا م و مادر او مریم و كتاب او انجیل و یاران و حواریون او، در غرب به صورت افسانه تاریخی درآمده است كه گروهی از شرق شناسان در وجود چنین مرد آسمانی، به نام مسیح كه مادرش مریم و كتاب او انجیل است، تشكیك كرده و آن را افسانه ای به سان «مجنون عامری» و معشوق وی «لیلی» تلقی می كنند كه زائیده پندارها و اندیشه هاست، چرا؟ به خاطر این كه یك اثر واقعی ملموس از مسیح در دست نیست، مثلا به طور مشخص نقطه ای كه او در آن متولد گردید و خانه ای كه زندگی كرده، و جایی كه در آن به عقیده نصاری به خاك سپرده شده است، معلوم و روشن نیست. كتاب آسمانی او نیز دستخوش تحریف گردیده و این اناجیل چهارگانه، كه در آخر هر كدام جریان قتل و دفن عیسی آمده است، به طور مسلم مربوط به او نیست و بی تردید پس از وی تدوین شده اند. ولی اگر تمام خصوصیات مربوط به او محفوظ می ماند، به روشنی بر اصالت او گواهی می داد، و برای آن خیال بافان و شكاكان جای تشكیك باقی نمی گذارد.

ولی مسلمانان آشكارا خطاب به مردم جهان می گویند: هزار و چهارصد سال قبل در سرزمین حجاز مردی برای رهبری جامعه بشری برانگیخته گردید و در این راه موفقیت بزرگی به دست آورد; و تمام خصوصیات زندگی او محفوظ است، بی آن كه كوچك ترین نقطه ابهامی در زندگی آن بزرگ مرد مشاهده گردد، حتی خانه ای كه او در آن متولد شده مشخص است، و این كوه حراء است كه وحی در آنجا بر او نازل می گردید، و این مسجد او است كه در آن نماز می گزارد، و این خانه ای است كه در آنجا به خاك سپرده شد، و اینها خانه های فرزندان و همسران و بستگان او است، و این قبور فرزندان واوصیاء و خلفا و همسران او می باشد و....

اكنون اگر همه این آثار را از میان ببریم، طبعاً علا یم وجود و نشانه های اصالت او را از بین برده ایم و زمینه را برای دشمنان اسلا م آماده ساخته ایم.

بنابراین ویران كردن آثار رسالت و خاندان عصمت، علا وه بر این كه یك نوع هتك و بی احترامی است، مبارزه با مظاهر اصالت اسلا م و اصالت رسالت پیامبر نیز می باشد.

آیین اسلا م، آیین ابدی و جاودانی است و تا روز قیامت آیین هدایت برای انسان ها می باشد. نسل هایی كه پس از هزاران سال می آیند، باید به اصالت آن اذعان كنند. لذا برای تأمین این هدف، باید پیوسته تمام آثار و نشانه های صاحب رسالت را حفظ كنیم و از این طریق گامی در راه بقاء دین در اعصار آینده برداریم و كاری نكنیم كه نبوت پیامبر اسلا م صلی اللّه علیه و آله به سرنوشت آیین حضرت عیسی علیه السلا م دچار گردد.